Tuesday, February 27, 2024

Email dari Google : Google will stop reporting subdomains in site reporting in AdSense for Search accounts


Barusan dapat email dari Google darn cona terjemahkan apa arti dari email tersebut, email tentang perbuahan kebijakan sebagai berikut :

Isi email dari Tim AdSense Google

Google will stop reporting subdomains in site reporting in AdSense for Search accounts

Dear Partner,
We would like to let you know about a change we plan to make that may impact your AdSense for Search (AFS) account.

We identified an issue in our site reporting that makes it possible for AdSense to report for a large amount of subdomains. Google AdSense monitors and limits the number of subdomains in AdSense reporting to ensure system stability and long-term health of the network.

In 15 days, on 13 Mar 2024, we will stop reporting subdomain in site reporting in all AdSense for Search (AFS) accounts. The change will remove subdomains from site reporting and instead report the domain name.

Example: Traffic on ‘adsense.google.com’ will show in reporting under site as ‘google.com’.

We do understand that publishers have use cases where they are interested in more flexible reporting options. For those use cases we recommend our custom channels feature that allows you to track the performance of your ads. You design your own custom channels and use them to view your performance in ways that are meaningful to you.

Sincerely,
The Google AdSense Team

Arti /penjelasan dari isi email ini

Email ini memberikan pemberitahuan kepada para mitra (partners) yang menggunakan akun AdSense for Search (AFS) bahwa Google akan menghentikan pelaporan subdomain dalam laporan situs dalam semua akun AdSense for Search (AFS). Hal ini disebabkan oleh adanya masalah dalam pelaporan situs yang memungkinkan AdSense untuk melaporkan sejumlah besar subdomain. Untuk memastikan stabilitas sistem dan kesehatan jangka panjang dari jaringan tersebut, Google akan menghentikan pelaporan subdomain dan menggantinya dengan melaporkan nama domain.

Contoh yang diberikan adalah bahwa lalu lintas di 'adsense.google.com' akan ditampilkan dalam laporan situs sebagai 'google.com'.

Email juga menawarkan solusi alternatif bagi mitra yang memiliki kebutuhan pelaporan yang lebih fleksibel, yaitu dengan menggunakan fitur saluran kustom (custom channels) yang memungkinkan mitra untuk melacak kinerja iklan mereka secara lebih spesifik sesuai dengan kebutuhan mereka sendiri.

No comments:

Post a Comment